ביקורת: Assassin's Creed Rouge(שוחק בPS4)

משחקי Assassin's Creed יצאו באופן עקבי בשנים האחרונות כל אחד מביא לנו במבט אחר את סיפור המסדר שלצידו אנחנו נלחמים באויבים כמו הטמפלרים וכל אחד מקרב קצת יותר למקור של כל הסיפור  ולהבין מה מטרת המסדר ולמה אנחנו מתנקשים, נלחמים ועושים בעצם את כל מה שאנחנו עושים, Assassin's Creed Rouge הוא משחק רשמי אך לא חלק מהסדרה הרציפה אלא משחק ביניים קצת יותר קטן וקליל. אז מה חשבנו על Assassin's Creed Rouge Remastered?

המשחק לוקח אותנו לתקופה של המאה ה18 ומתרחש בסך כולו בין המשחק השלישי(AC: III לרביעי AC: Black Flag) בתקופת מלחמת שבע השנים, ועוקב אחרי שיי קורמק, מתנקש אירי שערק לשורות הטמפלרים. המשחקיות במשחק זה דומה מאוד לזו של Assassin's Creed IV: Black Flag, והוא משלב משימות ימיות לצד יבשתיות(<-חלק זה לקוח מתוך ויקיפדיה). והוא בהחלט מביא לנו גיוון אומנם לא רב אבל גיוון מהמשחקים הרגילים של הסדרה והוא בהחלט לא לוקח את עצמו ברצינות יתרה לעומת המשחקים הרגילים .

יצא לי לשחק החל מהמשחק השלישי כמעט בכולם בעקביות וכמעט בכולם המשחקיות נשארה כשהייתה, הרעיון נשאר אותו רעיון ומה שהשתנה היה העולם הפתוח, הסיפור וגם מערכת הקרב שאומנם לא שונתה בצורה דרסטית ומשמעותית אלא שופרה אך הורגשה בטיפה יותר טוב בין משחק למשחק וכעת אנחנו חווים את אחד המשחקים הדי טובים שהם לא קשורים לסדרה והמשחק בהחלט בנוי טוב ודי מעניין בעולם שנראה בערך אותו דבר מבחינה גרפית.

AC תמיד נראה טוב?
אי אפשר לומר אף פעם שמשחקי Assassin's Creed נראים רע או לא איכותיים מבחינה גרפית כי אכן הושקעה בהן עבודה ומחשבה כדי שייחשבו לאורך הזמן כמשחקי הדור הבא מבחינה גרפית והשיא גם היה טוב במיוחד בUNITY כך שמשחקי Assassin's Creed הם בהחלט הדבר היפה על המסכים שלנו היום ושנראה טוב יותר ויותר על כל הפלטפורמות הן על המחשב האישי והן על קונסולות המשחקים אך מה מיוחד בRouge שעכשיו אנחנו נזכרים לסקר אותו? לאחרונה הוא יצא בגרסה משופרת יותר בתהליך שנעשה על מאות משחקים בעידן הנוכחי שכבר עבר זמנם ורוצים לשווק אותם מחדש כי בזמנו הם הצליחו מאוד או כי רצו לתת להם צ'אנס שבזמן השקתם לא קיבלו יחס נאות ומעריך ובמקרה שלנו משחק שהצליח והוחלט לשפר לרמה המקסימלית שלו ואכן הגרסה המשופרת שנקראת Assassin's Creed Rouge Remastered מספקת את אותה הסחורה ברוב המובנים אם שיפורים קלים שלא בהכרח שמים לב ואם נפרט מה הגרסה מכילה אפשר לומר שהדבר החשוב שכן אפשר לשים לב הוא לגרפיקה של המשחק שחודשה ושופרה עם טקסטורות קצת יותר חדות, השיפור של עיצוב הדמויות והעולם והצמחייה והסביבה שנראים יותר איכותיים ונראים גם לעין הבלתי ממקוצעת וגם העין הממוקצעת יותר בשלים למשחק.

משחקיות AC טיפוסית, AI בשיא טיפשותו?
המשחקיות של Assassin's Creed לדורותיהם לא השתנתה יתר על המידה ומערכת ההליכה והתנועה ומערכות הקרב וההתגנבות  בסך הכל שופרו לאורך המשחקים ואפשר לומר שAssassin's Creed Rouge מלכתחילה קיבל משחקיות מוכנה ומספיק טובה היישר מהמשחק שקדם לו וזה לא בהכרח דבר רע כי על אף שהיא לפעמים מסורבלת ומקשה על השחקן היא עדיין מתפקדת די טוב ומספקת לנו את מערכת תנועה ראויה ומערכת קרב סבילה ועובדת שמתפקדת ברוב הפעמים בקרבות מול האוייבים שלנו שכמעט תמיד מגיעים בקבוצה ועלינו לרכז את עצמנו מול מספר פריטים בו זמנית בניסיון להדוף, להגן ולהרוג כל אחד מבלי לחטוף מכה או למות, מצאתי את נלחם באויבים כשלעתים בורחים המקשים, אויבים מגיבים קצת בDelay, הדמות שאותה אנחנו משחקים לעתים זזה או בורחת במקום להגיב כמו שאנחנו בוחרים שהיא תעשה ולא אוכל לומר שזה לא מעיב על החוויה במיוחד כשמדובר בחידוש והמשחק עבר את השינויים שלו ברמה קצת יותר גבוהה וחבל.

חשוב לי להתעכב גם על נושא הAI שלעתים מתגלה כ"טיפש" שלא שם לב לאף פרט בסביבה וגם כשהוא כן שם לב, במידה והייתי מהיר מחשבה ותנועה והתרחקתי פשוט נשכחתי במוחו והוא המשיך בשלו  והחצי השני הוא אלה שדווקא מתגלים כ"חכמים" מידי ועל אף שעבדתי על פי מה שהוגדר לי בהדרכה שקיבלתי עדיין נתפסתי כשלא הייתי אמור להתפס על ידי אף אחד מהם וזה מאוד הקשה עלי לבצע את ההדרכה והמשימות שלאחר מכן, בהחלט יכלו להכניס באינטלגנציה המלאכותית את היכולת ללמוד אותי מכל ניסיון וכך הם היו בהחלט יכולים לעבוד בצורה  מיטבית מאשר להגיב באותה דרך, אותו מסלול וכל אחד עם רמת הAI שלו.

עלילת AC מוכרת
העלילה לוקחת אותנו אחורה פעם נוספת במטרה להבין איפה התחיל מסדר המתנקשים והמטרה שלנו והפעם כשהמשך ישיר לAssassin's Creed: Black Flash לאחר אימונים אנו מתגייסים להלחם ולחפש את המניעים למלחמה בין מסדר הטמפלרים כשאנחנו משחקים מתנקש אירי בשם שיי קומרק בתקופה בה אנחנו עורקים היישר לשורותיהם של הטמפלרים בזמן מלחמת שבע השנים בין צרפת, בירטניה, פרוסיה. זוהי העלילה בקצרה והיא בהחלט מציגה לנו עלילה לא שונה במיוחד ממה שהורגלנו במשחקי Assassin's Creed קודמים שכולם עוסקים פחות או יותר באותו אזור, באותם שאלות והיבטים וברעיון די דומה מכיוונים טיפה שונים או מדינות טיפה שונות כל מקום ויחסו ואכן זה נחמד שהסגנון לא משתנה ואנחנו נשארים בנוסחה המוכרת והנחמדה אך היה נחמד לראות את המפתחת של המשחק יוצאת קצת יותר מהקופסה והולכת על נוסחה קצת שונה ומגוונת יותר שתיקח אותנו בזמן להכיר ארגונים סודיים אחרים, להיות מתנקשים בתקופות מגוונות יותר ועם כלים ומקומות חדשים(כמו שקרה דווקא במשחק החדש Assassin's Creed Origin) במיוחד כשזה לא בהכרח משחק הנכלל כחלק משאר סדרת המשחקים אלא כמשחק לא רשמי בסדרה שיצא לצד משחק רשמי הלא הוא Assassin's Creed Unity.האמונה הרווחת בעיקר בעולם הגיימינג היום היא שתמיד כדאי להשאר בנוסחה המוכרת והמצליחה את הראי לזה אפשר לראות במשחק Call Of Duty אך כשכן מחליטים לקחת את הסיכון המטרה היא כן להיות צמודים במידת מה למקור ולנוסחה אך מה שראינו פה הוא שמירה על הנוסחה המסורתית של משחקי AC והצמדות לקווי עלילה מאוד דומים למוכר לנו מלפני כן וגם אחרי כן ולא הייתה פה מטרה למה שנקרא "להמציא את הגלגל מחדש" על אף הפוטנציאל שהיה גלום במשחק במיוחד כשהוא לא קשור יתר על המידה לסדרה ברמה שתהפוך אותו למשמעותי ועלול לפגוע או להזיק לה.

שיא הכיף – הקרבות הימיים
חשוב לי לציין לטובה את אחד הקטעים הכי מעניינים מאתגרים וכיפים שגרמו לי להרגיש כמינימום ג'ק ספארו בשודדי הקריביים וזה השליטה בספינה בדרך מיעד ליעד ושוד ומלחמה בין ספינתי לבין ספינות הצבא הבריטי וספינות אויב וסוחר שמתקרבות ומסתובבות סביבי בים הפתוח והמשחק באמת נותן לך את ההרגשה של יורד ים אמיתי שצריך לדעת לנווט את הספינה אך בו בזמן לא מקשה לך יתר על המידה ובין ההרגשה של האתר להרגשה של ההקלה בהחלט הרגשתי כמי שיכל לנווט את הטיטניק לא לפגוע בקרחון אם אפשר לנסח זאת כך ומבלי להגזים.

לסיכומה של ביקורת…
לא מדובר במשחק שמנסה להמציא את הנוסחה מחדש או במשחק שמנסה לצאת מהקופסה עבור אלו המחפשים טיפה יותר גיוון במשחקים האהובים האלה אבל הוא באמת לא משחק רע וכן יעביר לכם שעות על גבי שעות של הנאה בין הרג של אויבים או סיור ארוך והטבעת ספינות בזמן שאתם נלחמים עם צוות הספינה שלכם באיתני הטבע הוירטואלי בהפלגה בים ובנהרות שבין האיים או לצד האיים, הנקודה אולי הכי חלשה מבחינתי במשחק Assassin's Creed היא מערכת הקרב שהיא כן עובדת וכן סבירה אבל היא לא מובנת ולא מקבלת לחיקה את החדשים וההדרכה עליה לא בהכרח עוזרת להבין אותה ולדעת לפעול על פיה.

תודה רבה להד ארצי על עותק הסיקור של Assassin's Creed Rouge Remastered

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?